środa, 30 listopada 2011

Open access - czyli wiedza całkiem za darmo.


Open access. Czy komuś z Was zbieranie informacji, przeszukiwanie czasopism naukowych i wartościowych pozycji książkowych kojarzy się jeszcze z długotrwałym siedzeniem w bibliotece i niszczeniem, czasami tak zadbanego, naskórka o strony pożółkłych i wyświechtanych tomisk? Te czasy już za nami. Open access daje nam możliwość zapoznania się z wartościowymi materiałami naukowymi nie ruszając się z domu. Za darmo. Bez nieudogodnień. Z kawą, bądź herbatą w ręku. Myślę więc, że grzechem byłoby nie skorzystać i nie sprawdzić co jest nam oferowane jeśli chodzi o zagadnienie, które nas wszystkich pasjonuje, czyli product placemnet. Gdybyśmy nie sprawdzili, to moglibyśmy pluć sobie w brodę jak chłopak, któremu uciekła długonoga blondynka sprzed nosa, nieprawdaż?
So – time to begin ;)
Zacznijmy od pozycji książkowych, które są w całości dostępne w sieci. W ich wyszukaniu pomocne jest Google Książki http://books.google.com.
Handbook of product placement in the mass media.
Jest to pozycja, która bada i rozwodzi się nad product placement oraz pokrewnymi strategiami marketingowymi. Starając się o odpowiedzieć także na pytania dotyczące wpływu PP na odbiorcę. Pozycja ta stworzona jest przez międzynarodowe grono ekspertów, którzy omawiają zagadnienie plasowania produktu w kontekście historycznym, badają jego istnienie w filmografii Hollywood oraz poruszają kwestie etyczne. Znajdziecie tu także bardzo ciekawe studia przypadków (ang. case studies), czyli poznacie product placement w praktyce. Przypadki te dotyczą nie tylko filmu, ale także w literatury. A także co ciekawe dowiecie jak stosować product placement przy promowaniu środków medycznych.
Branded entertainment: product placement & brand strategy in the entertainment business.
Pozycja ta wyjaśnia jak to się stało, że kiedyś zarezerwowana jedynie dla filmów strategia promocyjna teraz wkracza do wszystkich mediów. Jest to pozycja, która na pewno zainteresuje fachowców, studentów marketingu a także … laików, którzy chcieliby poszerzyć swoje horyzonty i zabłysnąć w towarzystwie. Dowiecie się z niej jak rozwijał się product placement, jakie są jego zalety względem innych środków promocyjnych, jak zmienia się product placement w zależności  od typu marki, która chcemy wypromować.
Product placement in Hollywood films: a history.
Jest to książka skoncentrowana na historii reklam w kinematografii od wczesnych reklam w latach 80 XIX wieku, aż do product placement jako głównej z jej współczesnych form. Porusza także zagadnienia promocji alkoholu i papierosów  w filmach. Jeśli chcecie się dowiedzieć co to jest „product displacement” – lektura obowiązkowa!!!
Jeśli chcecie znaleźć jedynie artykuł – polecam  - Google Scholar http://scholar.google.com/. Znalazłam tam m.in. taki artykuł:
Practitioners’ Evolving Views on Product Placement Effectivness.
Po przeczytaniu tego artykułu dowiecie się jak mierzyć skuteczność product placement, czy warto to robić. Wypowiadają się na ten temat praktycy, którzy zajmują się marketingiem i używają tego narzędzia na co dzień.
A tutaj kolejny artykuł:

Consumer reactions to product placement strategies in television sponsorship.
 Z tego artykułu dowiecie się natomiast jak konsumenci reagują na PP w przekazach, czy są świadomi jego występowania i działania?
Jeśli po lekturze macie ochotę zaśpiewać za Królem Julianem – wyginam śmiało ciało, DLA MNIE T MAŁO, zachęcam do dalszej, samodzielnej eksploracji nieskończonych zasobów open access, które możecie znaleźć pod następującymi adresami:
•Citebase  http://www.citebase.org/
• CiteSeerX alpha  http://citeseerx.ist.psu.edu/
• E-print Network http://eprints.osti.gov/
• HighWire Press  http://highwire.stanford.edu/
• OAIster  http://www.oaister.org/
• Scientific Commons  http://en.scientificcommons.org/
• Scirus for scientific information only http://www.scirus.com/srsapp/
MIŁEJ LEKTURY ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz