sobota, 21 stycznia 2012

Abstrakty.

Dlaczego abstrakty są ważne? Ponieważ pomagają, szczególnie nam, którzy dopiero wyruszamy w podróż po oceanie wiedzy naukowej, na określenie czy dany artykuł, pozycja jest przydatna z punktu widzenia tego, co badamy. Z tego samego powodu tak istotne jest by abstrakty pisać prawidłowo. Tak więc w dzisiejszym poście - próbujemy oswoić dziekiego zwierza, czyli piszemy abstrakty ;)


Product placement - reklama bez reklamowania

 Karolina Jarocka analizuje pozycję reklamy na współczesnym rynku, upatrując w przesyceniu tradycyjną formą powstania zjawiska nazywanego Product Placement.  W artykule poruszono także kwestię specyfiki narzędzia marketingowego jakim jest Product Placement. Opisano także, na przykładach, zasady jakie spełniać musi Product Placement, by osiągnął on zamierzony efekt. W artykule pokazano także jakie możliwości promocji poza ekspozycją marki stwarza Product Placement. Artykuł odwołuje się także do ram prawnych w jakich funkcjonuje tego typu reklama.



Consumer Culture, Product Placement and the “Fictional Self”.

W artykule poruszono kwestię tego, jak produkty i usługi przyczyniają się do tego, jak ludzie postrzegają siebie i jak definiują własne ja innym osobom.
Opisane jest zjawisko przypisywania cech definiujących tożsamość towarom, występujące już na meta poziomie. Jest to podstawą Product placement, gdyż reklamodawcy ponoszą ogromne koszty by wkomponować ich produkty w życie fikcyjnych bohaterów. W artykule omówiono także kwestię tego jakie efekty wywiera tego typu działanie na społeczeństwo.
W artykule zaprezentowano także istniejące typologie Product placement, konsumeryzmu oraz poczucia własnego ja by poddać je analizie i syntetyzacji w celu umożliwienia późniejszych badań nad tym jak przenikają się kultura, reklama i rozwój poczucia tożsamości.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz