poniedziałek, 16 stycznia 2012

Badania nad product placement i co z nich wynika.

Badania skuteczności i efektywności product placement zyskują coraz większe znaczenie. W końcu product placement jest głównie narzędziem marketingowym, a więc badanie skuteczności tego narzędzia przez firmy czy też instytucje. Które go zlecają jest czymś wielce oczywistym. Jak się wydaje na coś dużo pieniędzy to wypadałoby po prostu potem sprawdzić czy to w ogóle miało sens, czy też nie miało. Na całym świecie można więc zaobserwować wzrost zainteresowania tym problemem ze strony firm badawczych,
które tworzą specjalne, dedykowane metody szacowania rezultatów działań
z tego zakresu, przeważnie przystosowując narzędzia używane w badaniu
innych form promocji. W dzisiejszym poście więc będzie o tym jak się bada PP i co z tych badań wynika – zapraszam ;)


http://www.pz.wz.uw.edu.pl/issue16/12.pdf

Poniższy artykuł przybliża główne obszary badań skuteczności
i efektywności Product placement – dotarcie do adresatów
przekazu oraz oddziaływanie na tzw. grupę docelową, tudzież target.
W drugiej części artykułu opisane zostały wyniki badania skuteczności promocji
wkomponowanej w filmach kinowych. Wyniki badania ujawniają, że
widzowie generalnie zapamiętują wkomponowane marki, lecz poziomy zapamiętania
różnią się w znacznym stopniu, w zależności od sposobu ukazania
danej marki.
Wyniki badania opisują także oceny widzów dotyczące podobania się
poszczególnych ekspozycji marek w filmach, oceny stopnia, w jakim poszczególne
product placement zachęcały do zakupu markowych produktów ukazanych
w filmach oraz zależności pomiędzy cechami demograficznymi widzów
a ich reakcjami na promocję wkomponowaną.


http://www.jawamedia.com/badania.html

Pod tym adresem znajdziecie wyniki badania, o którym mowa była w poprzednim artykule oraz dowiecie się jak dokładnie ono przebiegało – to taka skondensowana wiedza w pigułce z tego co zostało opisane powyżej.

http://www.pentagon-research.com/Product,Placement_3_10_0_1_5_0.html

Pod tym tym adresem w zakładce badania znajdziecie dokładny wykaz użytych product placement w różnych okresach, a także dowiecie się jakie marki „plasuje” się w polskich serialach i gdzie są one najskuteczniejsze. Czyli generalnie raporty z wszystkich badań nad PP prowadzonych przez firmę Pentagon- Research.

http://www.reporterzy.info/1628,reklama-w-podswiadomoci-product-placement-po-polsku.html

Tutaj znajdziecie wyniki badania przeprowadzonego przez firmę PMR Research. Jak wiecie zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w sierpniu tego roku wprowadzony został obowiązek oznakowania audycji telewizyjnych zawierających product placement. Czy odbiorcy zauważają te oznakowania, a jeśli tak czy wiedzą co to i po co to? Odpowiedzi na te pytania w raporcie z badań.

http://productplacement.biz/category/product-placement-research

Polecałam już Wam tę stronkę – I'm sure about it. W zakładce research znajdziecie doniesienia z badań nad PP. Jeśli ktoś jest ciekawy bardzo serdecznie polecam, można tam znaleźć wyniki badań przeprowadzonych przez największe ośrodki na świecie. Dowiecie się m.in. która firma jest najskuteczniejsza w tego typu marketingu na świecie, jakie formaty sprzyjają PP oraz czy to zjawisko będzie maleć czy przeciwnie przybierać na sile.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz